9 کاری که در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند



بخش ناامید کننده سئو انجام کارهای مشابه بارها و بارها است، اما اینجاست که اتوماسیون وارد می شود.

اتوماسیون سئو فرآیند استفاده از نرم افزار برای انجام فعالیت های تکراری سئو است که قبلاً به صورت دستی انجام می دادید و در زمان شما برای کار بر روی استراتژی و اجرای سئو صرفه جویی می کند.

در این مقاله، 9 کار خودکار سئو را به شما نشان می دهم که می تو،د به سرعت آن ها را اجرا کنید.

1. ایجاد گزارش سئو

استودیوی Looker (که قبلاً Google Data Studio نامیده می شد) اغلب توسط SEO ها و آژانس ها برای خودکار ، گزارش SEO استفاده می شود.

مزایای اصلی در دریافت اطلاعات در هر بازه زم، دلخواه و امکان نمایش آن در یک داشبورد کامل نهفته است. ا،ر سئوکارها داده ها را برای گزارش ها از چندین منبع (به ،وان مثال، کنسول جستجوی گوگل، گوگل آنالیتی، و Ahrefs) جمع آوری می کنند. بنابراین اتصال همه آن به استودیوی Looker شما فوق العاده راحت است.

نمونه گزارش استودیو Looker

ممکن است یک منحنی یادگیری شیب دار وجود داشته باشد، اما زم، که برای یادگیری این موضوع صرف می شود، زم، که نیازی به جمع آوری گزارش ها به صورت دستی نداشته باشید، در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد Looker Studio و Ahrefs آن، روی لینک های زیر کلیک کنید. تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل، و کنسول جستجو اتصال دهنده ها

2. دریافت هشدار در مورد کاهش و افزایش ترافیک

می‌تو،د هشدارها را خودکار کنید تا به شما یا مشتریانتان هنگام کاهش یا افزایش ترافیک وب‌سایت‌شان، اطلاع دهند. افت ناگه، می‌تواند نشانه‌ای از ضربه خوردن به‌روزرس،‌های Google باشد، اما حتی افزایش ترافیک در مواردی که ترافیک نامربوط زیادی دریافت می‌کنید، می‌تواند خبر بدی باشد.

هشدارهای ترافیکی خودکار در Universal Analytics

در اینجا نحوه تنظیم هشدارهای ترافیکی خودکار آمده است:

  1. به Google Analytics بروید
  2. انتخاب کنید مدیر > مشاهده ستون > هشدارهای سفارشی > ایجاد هشدار جدید
  3. برای یک یا همه وب سایت هایی که مدیریت می کنید درخواست دهید
  4. یک دوره و چه ،ی را برای ارسال هشدار انتخاب کنید
  5. “متوسط” را انتخاب کنید و “ارگ،ک” را برای “دقیقا مطابقت” انتخاب کنید
  6. زم، که «جلسات» نسبت به هفته قبل بیش از 20 درصد کاهش می‌یابد، هشدار را انتخاب کنید

سپس هشدار دیگری را برای جلسات ارگ،ک که به سرعت افزایش می‌یابد تنظیم کنید.

برای کاربران GA4، گزارش‌ها را انتخاب کنید، همه اطلاعات بینش را مشاهده کنید، و یکی از پیشنهادات نشان داده شده در زیر را ایجاد و سفارشی کنید تا از هرگونه ناهنجاری در وب‌سایت خود مطلع شوید.

هشدارهای ترافیکی خودکار در Google Analytics 4

ا،ر مسائل فنی سئو غیرمنتظره هستند، بنابراین شما باید راهی برای شناسایی و رفع هر گونه مشکل در صورت بروز داشته باشید.

برای انجام این کار، حسابرسی سایت Ahrefs را راه اندازی کنید تا به طور منظم وب سایت شما را مرور کند و این مسائل را جستجو کند. حتی می تو،د این کار را به صورت رایگان در Ahrefs Webmasters Tools انجام دهید.

اجرای ،یدن برنامه ریزی شده در حسابرسی سایت Ahrefs

پس از ،یدن وب سایت شما، لیستی از مشکلات را مشاهده خواهید کرد:

گزارش حسابرسی سایت Ahrefs

سپس می تو،د هر مشکل را گسترش دهید، جزئیات آن را بررسی کنید، نحوه رفع آن را ببینید و در نهایت برای مشاهده URL های تحت تأثیر کلیک کنید:

جزئیات موضوع در حسابرسی سایت Ahrefs

هنگامی که لیست URL های تحت تأثیر را مشاهده می کنید، می تو،د آن را بررسی کنید از نتایج فیلتر گم شده است را بزنید و روشن کنید نمایش تغییرات آنچه دریافت خواهید کرد لیستی از URLهایی است که مشکل از آ،ین بار با جزئیات مربوط به تغییر رفع شده است.

حسابرسی سایت Ahrefs بر تغییرات URL ها تأثیر گذاشت

4. دریافت مرتب به روز رس، رتبه بندی کلمات کلیدی

آماده نیستید که از Looker Studio برای خودکار ، گزارشات سئوی خود استفاده کنید؟ شما هنوز هم می تو،د داده های مهم سئو را به طور منظم به شما تحویل دهید، مانند ردیابی کلمات کلیدی.

آسان است. Ahrefs’ Rank Tracker را باز کنید و کلمات کلیدی را که می خواهید ردیابی کنید فهرست کنید. می تو،د این را در چندین مکان ردیابی کنید و بر،ب هایی را برای ت،یم بندی اضافه کنید.

افزودن کلمات کلیدی به ردیاب رتبه Ahrefs

داده‌های این کلمات کلیدی را در داشبورد Rank Tracker مشاهده خواهید کرد، اما همچنین می‌تو،د ایمیل‌های معمولی را با گزارش‌های هفتگی کلیدواژه انتخاب کنید:

گزارش ایمیل خودکار ردیاب رتبه Ahrefs

هر زمان که محتوای جدیدی منتشر می کنید، فقط کلمه کلیدی اصلی آن را به Rank Tracker اضافه کنید.

5. پیگیری بک لینک هایی که برنده یا از دست داده اید

برای ،، که روی یک کمپین تبلیغاتی یا روابط عمومی کار می کنند، می تو،د هشدارهای بک لینک را برای هر یک از پروژه های خود در داشبورد Ahrefs فعال کنید.

اعلان های بک لینک خودکار در Ahrefs

شما یک گزارش ایمیل معمولی در مورد بک لینک هایی که برنده یا از دست داده اید دریافت خواهید کرد (زیرا بازیابی لینک های از دست رفته یک تاکتیک عالی لینک سازی است).

هر دو گزینه در زمان شما از بررسی دستی آن صرفه جویی می کنند بک لینک ها خیلی مکرر گزارش دهید

6. دریافت توصیه برای به روز رس، محتوا

توصیه هایی در همه جا وجود دارد که به شما می گوید محتوای قدیمی خود را به طور منظم به روز کنید، تازه کنید یا بازنویسی کنید.

اما کدام صفحات را باید به روز کنید یا به طور کامل بازنویسی کنید؟

پس از نصب افزونه Ahrefs SEO وردپرس و اجرای ممیزی محتوا، می تو،د صفحات با عملکرد ضعیف و اقدام پیشنهادی را مشاهده کنید.

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای نصب افزونه و اجرای ممیزی محتوا آورده شده است:

  1. افزونه Ahrefs را جستجو کنید، آن را نصب و فعال کنید
  2. افزونه را به حساب های Ahrefs، Google Analytics و Search Console خود متصل کنید
  3. به Ahrefs اجازه دسترسی به داده‌ها را بدهید و ادامه دهید
  4. مطمئن شوید که سایت های صحیح را به هم متصل کرده اید و ادامه دهید
  5. گزینه های ممیزی محتوا را بخو،د و “اجرای حسابرسی محتوا” را فشار دهید
  6. پس از تکمیل گزارش را مشاهده کنید

در مثال زیر 77 صفحه را می بینیم که در ممیزی تحلیل شده است. در اینجا نحوه عبور من از آنها است:

مرحله 1: به تب “Under-performing” بروید و صفحاتی را ببینید (نه در سه موقعیت بالا) که باید برای بهبود موقعیت کلمه کلیدی هدف در گوگل به روز شوند.

گزارش ممیزی محتوای Ahrefs از صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند

گام 2: به برگه «غیر عملکردی» بروید و صفحاتی را ببینید (نه در 20 موقعیت برتر) که باید بازنویسی شوند تا به صفحه اول نفوذ کنند.

گزارش ممیزی محتوای Ahrefs از صفحات غیرقابل اجرا

از آنجایی که توصیه ها بر اساس دقت کلمه کلیدی مورد نظر است که یا از Yoast است،اج شده یا به طور خودکار پیشنهاد می شود، باید مطمئن شوید که درست است. کلمه کلیدی هر صفحه در ممیزی را تأیید یا تغییر دهید.

مرحله 3: روی «صادر ، به CSV» کلیک کنید و ممیزی را به تیم یا مشتری خود با دستورالعمل‌هایی درباره بازنویسی یا به‌روزرس، این صفحات ارائه دهید.

7. خودکار ، پیوندهای داخلی برای جریان بهتر رتبه صفحه

افزودن لینک های داخلی مرتبط به کاربران و ربات های گوگل کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر هدایت کنند و صفحات شما را در رتبه بالاتری در گوگل قرار دهند. اما روند جستجوی دستی فرصت‌ها برای افزودن پیوندهای جدید و در واقع افزودن آنها خسته‌کننده است.

این فرصت های پیوند داخلی گزارش در حسابرسی سایت Ahrefs با مشاهده 10 کلمه کلیدی برتر که هر صفحه برای آنها رتبه بندی می کند، پیوندهای جدیدی را بین صفحات وب پیشنهاد می کند.

گزارش فرصت های لینک داخلی در حسابرسی سایت Ahrefs

استفاده از این افزونه علاوه بر افزونه های پولی برای وردپرس، مانند لینک Whisper. همچنین می تواند به شما پیشنهادهای پیوند داخلی بدهد، اما مهمتر از همه، به شما کمک می کند تا آنها را به راحتی اضافه کنید. کلیک ، روی یک دکمه در مقایسه با ویرایش هر صفحه به طور جداگانه می تواند تسکین بزرگی باشد.

Link Whisper همچنین گزینه ای برای پیوند خودکار برای پیوندهای کاملاً خودکار ارائه می دهد. اما از کامل بودن فاصله زیادی دارد، بنابراین احتمالاً بهتر است هنوز کمی کار کنید. برای ،ب اطلاعات بیشتر، یک راهنمای ویدیویی خوب از این افزونه آورده شده است:

8. بهینه سازی برای بارگذاری سریع تصاویر

تصاویر صفحه وب بزرگ یکی از مقصران اصلی هستند که می توانند سرعت صفحات شما را کاهش دهند. در اینجا نحوه خودکارسازی راه خود از طریق بهینه سازی آنها آورده شده است.

با آپلود انبوه تصاویر از طریق ابزارها و پلاگین ها می تو،د به طور خودکار اندازه فایل تصویر را کاهش دهید و در عین حال کیفیت را حفظ کنید. TinyPNG یا تصور کنید.

اسکرین شات افزونه وردپرس را تصور کنید

پس از آپلود تصاویر، از حافظه پنهان و بارگذاری تنبل برای به تاخیر انداختن نمایش تصویر در یک صفحه وب استفاده کنید. انجام این کار می تواند سرعت بارگذاری صفحه و تجربه کاربر را بهبود بخشد.

WP Rocket به کاربران این امکان را می دهد که گزینه “بار تنبل” را برای فعال ، بار تنبل علامت بزنند.

اسکرین شات بار تنبل WP Rocket

9. خوشه بندی برای بهبود فایل های تحقیق کلمه کلیدی شما

خوشه کلمات کلیدی گروهی از کلمات کلیدی هستند که به یکدیگر مرتبط هستند. آنها عالی هستند برای:

  • به شما کمک می کند تا در میان هزاران کلمه کلیدی که در تحقیقات کلمات کلیدی خود شناسایی کرده اید، حرکت کنید.
  • به شما ایده هایی در مورد چگونگی ساختار وب سایت، صفحات و محتوای خود می دهد.

جای تعجب نیست که ابتدا به یک فایل تحقیق جامع کلمات کلیدی از ابزاری مانند ا،پلورر کلمات کلیدی Ahrefs نیاز دارید. شما کلمات کلیدی را صادر می کنید و آنها را با یک ابزار خوشه بندی کلمات کلیدی مانند پردازش می کنید بینش کلمات کلیدی.

در این مثال در مورد ایده های تجاری، این گزارش پیشنهاد می کند:

  • یک مرکز محتوا در مورد “ایده های ،ب و کار کوچک”.
  • یکی از 40 صفحه در آن مرکز برای ایجاد، که “ایده های خلاقانه برای ،ب و کار” است. شما می تو،د تمام کلمات کلیدی مرتبطی را که صفحه هدف قرار داده است در ستون کلمات کلیدی مشاهده کنید.
نمونه گزارش خوشه بندی کلمات کلیدی

این گزارش‌ها برای برنامه‌ریزی محتوای خود با تیم یا مشتریانتان عالی هستند، اما آن‌ها را با کمی نمک همراه کنید. همیشه از قضاوت خود برای تعیین گروه ها و صفحاتی که می خواهید ایجاد کنید استفاده کنید.

افکار نهایی

اتوماسیون سئو با خودکار ، کارهای تکراری مانند گزارش گیری، ممیزی سایت، به روز رس، رتبه بندی و موارد دیگر در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند.

وقتی این وظایف را خودکار می‌کنید، می‌تو،د تمرکز بیشتری روی موارد مهم داشته باشید: هدایت ترافیک به سایت خود.

سوالاتی دارید؟ به من پینگ کن در توییتر.




منبع: https://ahrefs.com/blog/seo-automation/