ChatGPT برای بازاریابان چه معنایی دارد



هوش مصنوعی (AI) برای مدت طول، نحوه رویکرد بازاریابان به استراتژی های خود را متحول کرده است. از واتسون IBM و RankBrain گوگل، هوش مصنوعی نحوه کار موتورهای جستجو و نحوه استفاده بازاریابان از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را متحول کرده است. معرفی ChatGPT اکنون ،اصر محاوره ای هوش مصنوعی را مستقیماً به مصرف کننده می آورد.

چه بفهمیم چه ند،م، هوش مصنوعی هر روز مصرف کنندگان را – در حال اجرا در پس زمینه – لمس می کند. هوش مصنوعی در همه جا وجود دارد، از دستیارهای مجازی مانند سیری و ال،ا، دستگاه‌های خانه هوشمند که نور و دما را کنترل می‌کنند، تا سیستم‌های توصیه‌ای که تجربه ،ید و سرگرمی را شخصی‌سازی می‌کنند.

امروزه، فناوری‌های هوش مصنوعی توسط بازاریابان در تمام صنایع برای ارائه بینش و هوش تجاری، خودکارسازی فرآیندها و بهبود تصمیم‌گیری استفاده می‌شوند. تمرکز فعلی در هوش مصنوعی بر روی توسعه سیستم هایی است که می توانند مانند انسان فکر و عمل کنند.

تکامل هوش مصنوعی و برنامه های کاربردی مکالمه

پیشرفت ها در پردازش زبان طبیعی، علم دادهو الگوریتم‌های یادگیری ماشینی هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا گفتار و رفتار انسان را بفهمد و به آن پاسخ دهد.

ChatGPT اکنون به افراد اجازه می دهد تا با هوش مصنوعی تعامل مستقیم داشته باشند

ChatGPT یک مدل تولید زبان است که توسط OpenAI توسعه یافته است. در اصل، این یک ربات چت مبتنی بر معماری GPT (Gerative Pre-trained Transformer) است و بر روی یک مجموعه داده بزرگ برای تولید متنی شبیه انسان آموزش داده شده است.

برای بسیاری، معرفی ChatGPT اولین باری است که مردم مستقیماً با هوش مصنوعی در تعامل هستند. بنابراین، جای تعجب نیست که انطباق انبوه ChatGPT رکوردشکنی بوده است. در 3 ماه اول، ChatGPT به یک میلیون کاربر رسید.

ChatGPT برای تجارت و بازاریابان به چه م،است

هیچ بازاریاب نمی تواند این فناوری را نادیده بگیرد و ما تقاضای بیشتری را برای راهنمایی در مورد زمان و نحوه استفاده از آن پیش بینی می کنیم. هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک جزء جدایی ناپذیر برای بازاریابی است و می تواند از طریق بینش و اتوماسیون به بازاریابان کمک کند، و هنگامی که به درستی با نظارت انس، استفاده شود، می تواند با کمک به ایده پردازی و تولید محتوا نیز کمک کند.

،ب‌وکارها و توسعه‌دهندگان از ChatGPT استقبال کرده‌اند و تعداد فزاینده‌ای از آن برای ساده‌سازی عملیات محتوای خود، غنی‌سازی تجارب خدمات مشتری برای مشتریان و مشتریان احتمالی، و ارتقای استراتژی‌های بازاریابی با بینش و توسعه محتوا استفاده می‌کنند.

مک کینزی موارد استفاده مهم برای تجارت را در زیر برجسته می کند:

  • “بازاریابی و فروش – ایجاد بازاریابی شخصی، رسانه های اجتماعی، و محتوای فروش فنی (شامل متن، تصاویر و ویدئو)؛ ایجاد دستیار، همسو با مشاغل خاص، مانند ،ده فروشی
  • عملیات – ایجاد لیست وظایف برای اجرای کارآمد یک فعالیت معین
  • IT/مهندسی – نوشتن، مستندسازی و بررسی کد
  • ریسک و حقوقی – پاسخ دادن به سؤالات پیچیده، است،اج مقادیر زیادی از اسناد قانونی، و تهیه پیش نویس و بررسی گزارش های سالانه
  • تحقیق و توسعه – تسریع کشف دارو از طریق درک بهتر بیماری ها و کشف ساختارهای شیمیایی

مزایا و محدودیت‌ها برای بازاریابان دیجیتال چیست؟

فواید

ChatGPT قابلیت های ارزشمندی برای تولید محتوا برای کمک به ایجاد کمپین های بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد.

  • ایده پردازی: می تواند به تولید ایده های جدید و منحصر به فرد برای محتوا کمک کند، که می تواند به متمایز ، ،ب و کار شما از رقبای شما کمک کند.
  • شخصی سازی: بازاریابان می توانند محتوای شخصی سازی شده را بر اساس داده های مشتری تولید کنند که می تواند ارتباط و اثربخشی محتوا را بهبود بخشد.
  • زمان و منبع: ChatGPT می تواند به سرعت مقادیر زیادی متن با کیفیت بالا تولید کند و کارایی را برای بازاریابان محتوا بهبود بخشد.
  • نسل چندزبانه: می‌تواند متنی را به چندین زبان تولید کند، که می‌تواند به مخاطبان گسترده‌تری برسد و به بازارهای جدید گسترش یابد.
  • تطبیق پذیری: ChatGPT می تواند توسط بازاریابان برای کارهای دیجیتالی و بازاریابی محتوا مانند ایمیل ها، پست های وبلاگ، توضیحات محصول، پست های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر استفاده شود.

محدودیت ها

با هر فن آوری جدید، مهم است که محدودیت ها را نیز در نظر بگیرید.

  • دانش خاص محدود: ChatGPT بر روی مجموعه داده بزرگی از متن آموزش داده شده است اما ممکن است اطلاعات دقیقی از یک دامنه خاص نداشته باشد. این می تواند منجر به عدم دقت یا ناهماهنگی شود.
  • سوگیری در داده ها: نتایج ممکن است دارای اولویت هایی باشد که ممکن است در محتوای تولید شده منع، شود.
  • محدودیت‌های خلاقیت: در حالی که می‌تواند متنی شبیه انسان تولید کند، ممکن است نتواند محتوای واقعاً اصلی تولید کند. ،وجی بر اساس ال،ا و ساختارهای آموخته شده از منابع داده آن است که می تواند منجر به محتوای تکراری یا فرمولی شود.
  • کیفیت محتوای تولید شده: اگرچه کیفیت متن بالا است، اما همیشه عالی نیست. ممکن است حاوی خطاها، نادرستی ها یا ناهماهنگی ها باشد، به خصوص زم، که مدل برای یک کار خاص تنظیم نشده باشد.
  • اخلاق: استفاده از این مدل‌ها ملاحظات اخلاقی مانند احتمال ایجاد اخبار جعلی، جعل هویت و انتشار اطلاعات نادرست را افزایش می‌دهد.
  • دقت: ChatGPT هنوز به داده های 2021 محدود است، به این م،ی که نمی تواند به سؤالات فعلی/موضوعی پاسخ دهد. با این حال، این محدودیت در طول زمان تغییر خواهد کرد.

به طور خلاصه، ChatGPT می‌تواند با ارائه ویژگی‌هایی مانند داده‌های متنی برای تولید کتاب‌های الکترونیکی، محتوای اطلاعاتی و اینفوگرافیک به بازاریابان کمک کند – و همچنین مزیت‌هایی را برای انجام وظایف با تقاضای بالا مانند سؤالات متداول فراهم می‌کند.

ChatGPT برای بازاریابان محتوا به چه م،است

هوش مصنوعی و ChatGPT در حال ایجاد یک انفجار محتوا و میدان جنگ جدید در زمینه نوشتن محتوا هستند. بسیاری از وب سایت های بزرگ اکنون از هوش مصنوعی برای نوشتن برخی از محتوای خود استفاده می کنند، مانند BankRate.com و CreditCards.com. دومی حتی در پاورقی مقالات یک اخطار اضافه کرد مبنی بر اینکه محتوا تولید خودکار است.

CNET این کار را نیز انجام داده است و از نوامبر بیش از 75 مقاله تولید شده توسط هوش مصنوعی تولید کرده است. با این حال، اکنون باید پس از اطلاع از خطاهای شدید، مقالات نوشته شده با هوش مصنوعی خود را بررسی کند.

در حالی که شاهد حجم فزاینده ای از محتوای تولید شده توسط ماشین در وب خواهیم بود، توجه به این نکته مهم است که یک ماشین نمی تواند جایگزین هنر داستان سرایی انسان و ارتباط عاطفی شود.

بهترین نویسندگان محتوا می‌توانند اه، و پیام‌های تجاری را با نیازها و خواسته‌های کاربر (جستجو) هماهنگ کنند.» – مدیر عامل جیم یو، مصاحبه با مدیا پست

هوش مصنوعی می تواند در جنبه های مختلف نوشتن محتوا، مانند ایده پردازی، کپی برداری، دستور زبان و املا کمک کند. همچنین می تواند به قالب بندی و تحقیق کمک کند، اما با محدودیت. نظارت انس، همیشه در ابتدا و انتهای فرآیند تولید محتوا ضروری خواهد بود.

ChatGPT اینجا برای جایگزینی نقش‌های انس، نیست، بلکه برای کمک و ساده‌سازی وظایف برای آن‌ها، اجازه می‌دهد تا کارهای خلاقانه‌تری را که نیاز به لمس انس، دارند، انجام دهد.

ChatGPT برای جستجو به چه م،است

تاریخ اخیر نشان داده است که با هر تغییر دگرگون کننده، جستجو رشد کرده است. این اتفاق در فرمت های موبایل، محلی، ویدیویی، صوتی و کوتاه مدت رخ داده است. وظیفه یک موتور جستجو این است که مرتبط ترین و دقیق ترین محتوا را قابل کشف کند.

گوگل همچنین یک ربات چت هوش مصنوعی به نام LaMDA دارد و قصد دارد بیش از 20 محصول جدید هوش مصنوعی را راه اندازی کند و نسخه ای از موتور جستجوی خود را با قابلیت های چت بات در ماه های آینده به نمایش بگذارد. گوگل همچنین در حال آزمایش یک ربات چت به نام “بارد“.

مایکروسافت اعلام کرده است که ویژگی های ChatGPT OpenAI را در ماه های آینده به جستجوی Bing اضافه می کند. فوربس. علاوه بر این، با توجه به رویترز، موتور جستجوی چینی Baidu قرار است در ماه مارس یک چت بات منتشر کند.

انتظار می رود همه موتورهای جستجو به نوآوری خود در هوش مصنوعی سرعت بخشند.

ChatGPT برای سئو به چه م،است

اصول اصلی سئو تغییر نکرده است

  1. از بینش برای قصد استفاده کنید
  2. بر روی وب سایت و تجربیات کاربر و بهینه سازی زیرساخت تمرکز کنید
  3. محتوایی ایجاد کنید که برای قابلیت کشف در موتورها مفید و متعادل باشد و تبلیغات جذاب برای خواننده انس، ارزشمند باشد.
  4. عملکرد را اندازه گیری کنید و از فناوری اتوماسیون برای کارایی و مقیاس استفاده کنید

مانند بازاریابان محتوا. هوش مصنوعی به سئوکاران اجازه می دهد تا روی کارهای خلاقانه تری که نیاز به لمس انس، دارند تمرکز کنند.

ChatGPT می تواند به سایت های کوچک کمک کند تا محتوای من، سئو را بسیار سریعتر ایجاد کنند. برای سایت های بزرگتر، اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، سطح بیشتری از اتوماسیون مقیاس شده را اضافه می کند. این می تواند به نوشتن و پیشنهاد توضیحات و ،اوین متا، تحقیق کلمات کلیدی، پیشنهادات ،وان برای صفحات و پست های شما، ایده پردازی مقاله و نوشتن کپی کمک کند – اما از محدودیت ها آگاه باشید.

در رابطه با ChatGPT و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، رابط جستجوی گوگل، دنی سالیوان، مجدداً در SearchEngineLand که “محتوای ایجاد شده در درجه اول برای رتبه بندی موتورهای جستجو، با این حال، انجام شده است، خلاف راهنمایی ما است.” اما او افزود، “اگر محتوا برای مردم مفید باشد و ابتدا برای مردم ایجاد شود، مشکلی نیست.”

ChatGPT اکنون به بازاریابان کمک می کند تا ارزش جستجوی محاوره ای را ببینند

ChatGPT همچنین مک،زمی را برای پذیرش گسترده جستجوی محاوره ای فراهم می کند. از آنجایی که مردم به طور فزاینده ای به شیوه ای محاوره ای تر جستجو می کنند، بازاریابان و سئوکاران باید این روند را درک کرده و از آن استفاده کنند.

در BrightEdge، پنج سال پیش اهمیت جستجوی محاوره‌ای و اینکه چگونه می‌تواند استراتژی جستجوی کلی بازاریابان را بهبود بخشد، تشخیص دادیم و مطمئن شدیم که این تغییر در پلتفرم خود را در نظر می‌گیریم.

توصیه های BrightEdge

فناوری جدید، مانند ChatGPT، چیزی است که باید آن را امتحان و آزمایش کنید.

این پتانسیل کمک به بازاریابان محتوا و سئوکاران را دارد – اما محدودیت‌ها به این م،ی است که بازاریابان باید احتیاط کنند و از نظارت انس، اطمینان حاصل کنند.

بسیاری از فناوری‌ها، از جمله گوگل، سیستم‌های تشخیص هوش مصنوعی و هر،مه را ایجاد و ارتقا خواهند داد. ،یبی از کره چشم و مغز به دنبال محتوای غیر واقعی، حاوی نادرستی و فاقد دیدگاه انس، خواهد بود. همیشه به یاد داشته باشید – محتوایی که فقط برای رتبه بندی جستجو نوشته شده است تولید نکنید.

مطمئن شوید که گوگل را دنبال می کنید بخورید و دستورالعمل های محتوای مفید هنگام استفاده از ChatGPT برای محتوا برای SEO.

BrightEdge و AI

ما بیش از 14 سال است که در سفری برای تبدیل شدن به یک شرکت هوش مصنوعی (AI-First) بوده ایم. ما بر این باوریم که داشتن قابلیت‌های AI-First برای هر ،ب‌وکاری ضروری است. این سفر با Data Cube آغاز شد.

از آن زمان، ما اولین ،ی بودیم که با فناوری یادگیری عمیق نسل بعدی، DataMind، با استفاده از بهترین شیوه های یادگیری عمیق که توسط Google در الگوریتم های تشخیص صدا و تصویر به کار می رود، به بازار عرضه کردیم. هوش مصنوعی در پلتفرم BrightEdge بافته شده است تا راه حل های جستجو، محتوا و بازاریابی دیجیتال را تقویت کند و مشتریان ما را در سفرهای هوش مصنوعی خود قادر سازد.

BrightEdge Autopilot که توسط هزاران شرکت بزرگ استفاده می‌شود، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا وظایف سئو را شناسایی و انجام دهند که نیازی به لمس انسان ندارند. BrightEdge Autopilot در برخی موارد از GPT-3 برای کمک به تنظیم دقیق وظایف زبان طبیعی استفاده می کند.

ChatGPT برای بهبود موجود و ایجاد موارد استفاده جدید از پلتفرم در حال بررسی است.

بیاموزید که چگونه یک ،ده فروش پیشرو زیبایی با استفاده از BrightEdge Autopilot ترافیک و درآمد را برای صفحات تجارت الکترونیکی کلیدی خود سه برابر کرده است.

درباره هوش مصنوعی در BrightEdge بیشتر بخو،د

BrightEdge Data Cube: بزرگترین م،ن محتوای صنعت و مجموعه داده کامل سنگ معدن برای ردیابی عملکرد در سراسر وب

BrightEdge Insights: راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی که مانند تحلیلگر داده های شخصی بازاریابان عمل می کند

BrightEdge Instant: به بازاریابان این امکان را می‌دهد که تحقیقات بلادرنگ انجام دهند و محتوا را در یک پلت فرم واحد بهینه کنند.

BrightEdge Autopilot: به سازمان‌ها کمک می‌کند تا وظایف SEO را که نیازی به لمس انس، ندارند، شناسایی و انجام دهند، از جمله مشکلات محتوای تکراری، لینک‌های ش،ته، مشکلات موبایل. عملکرد صفحه و مشکلات زیرساخت

BrightEdge SearchIQ: یادگیری عمیق و ماشینی را برای تحقیق و گردش کار ،یب می کند

BrightEdge و Oncrawl اولین سیستم هوشمند صنعت را برای SEO ایجاد ،د


منبع: https://www.brightedge.com/blog/-what-does-ChatGPT-mean-for-marketers-230206