جستجو از زمان آغازین خود راه طول، را طی کرده است. Altavista و AskJeeves مدت هاست که از بین رفته اند و این روزها ا،ر ما نمی تو،م دنیایی را بدون گوگل تصور کنیم. اما جستجو همچنان در حال تغییر است. همیشه کار در حال پیشرفت بوده است و احتمالا همیشه همینطور خواهد بود. و موتورهای جستجویی که امروز از آنها استفاده می کنیم ممکن است همیشه برتر نباشند. بنابراین بیایید در مورد جهتی که جستجو در آن حرکت می کند و Schema با آن چه ارتباطی دارد صحبت کنیم.
موتورهای جستجو آنها در حال تغییر هستند
سال 2022 تا حدودی جستجو را متز،ل کرده است، با آشکار شدن اینکه تقریباً 40 درصد از Gen Z از TikTok به جای Google برای جستجوی اطلاعات استفاده می کنند. در همین حال، در پلتفرمهای جستجوی سنتیتر، شاهد تغییرات زیادی نیز بودهایم. گوگل و بینگ هر دو در سال جاری مشغول بهبود نتایج جستجوی خود بوده اند. با ورودهای جدید مانند جستجوی چندگانه گوگل و راهنمای ،ید بینگ، واضح است که جستجو هر کاری انجام می دهد به جز ثابت ماندن.
چالش ها در جستجو و سئو
بنابراین، اتفاقات زیادی افتاده است. اما هنوز چالشهای زیادی برای جستجو و سئو (علاوه بر رسانههای اجتماعی و Gen Z) وجود دارد. تمایز عبارات و اسامی مبهم برای موتورهای جستجو و کاربران دشوار است. و آنها می توانند بهینه سازی محتوا برای جستجو را واقعا سخت کنند.
علاوه بر این، تخصص، اقتدار و اعتماد نیز عوامل مهمی هستند. هر،مه و اطلاعات نادرست زیادی وجود دارد. ما برای دقیق تر شدن و ارائه نتایج با کیفیت بهتر به جستجو نیاز داریم.
طرحواره چگونه می تواند کمک کند
اینجاست که ما به داده های ساخت یافته روی می آوریم. به ویژه داده های ساختار یافته Schema.org. چارچوب استاندارد آن موتورهای جستجو را قادر می سازد تا از تطبیق متن ساده دور شوند و به آنها اجازه می دهد تا روابط بین مفاهیم را کنار هم بگذارند. به این ترتیب، جستجو می تواند عبارات و محتوای مرتبط را به روشی م،ایی تر شناسایی کند.
در اینجا یک مثال است. بیش از یک Joost de Valk در جهان وجود دارد (ما در واقع 3 مورد دیگر را غیر از یکی که می شناسیم پیدا کردیم). با اجرای طرحواره خوب، موتورهای جستجو می توانند تفاوت بین هر یک از این افراد را تشخیص دهند. در آینده، Google حتی میتواند به جستجوهای دیگر شما نگاه کند تا حدس بزند که به دنبال کدام Joost هستید. مرتب، ها؟
جستجو به کجا می رود؟
اما داستان اینجا به پایان نمی رسد. جستجو نیز بسیار تجربی تر می شود. با چیزهایی مانند نمودارهای دانش، Google Discover، و Mul،ask United Model، جستجو می تواند بسیار قدرتمندتر شود. و خیلی بیشتر شخصی. چه در مورد نشان دادن منابع دلخواه شما در ابتدا باشد و چه ارائه نتایج من، برای سوالات چندلایه بسیار خاص، پیشرفت های بزرگی در کار وجود دارد.
علاوه بر یافتن اطلاعات با کیفیت، چه اتفاقی می افتد در داخل جستجو نیز برای تغییر تنظیم شده است. Google در سال 2022 تقریباً ماهانه ویژگیهای ،ید جدید را در نتایج جستجوی خود آزمایش میکند. در آینده نزدیک، میتو،د محصولات را مستقیماً از جستجو مقایسه و ،یداری کنید و سپس محموله خود را در آنجا ردیابی کنید.
بسیاری از این ویژگی های جستجوی جدید به شدت به داده های ساختاریافته متکی هستند. و در آیندهای دور، Schema میتواند راه را برای جستجوی بسیار بیشتر مبتنی بر موجودیت، با تمرکز کمتر روی کلمات کلیدی فردی هموار کند. بنابراین در مورد شروع کار با داده های ساختاریافته تردید نکنید – احتمالاً با گذشت زمان اهمیت بیشتری پیدا می کند.
همه اینها برای سئو چه م،ایی دارد؟
وای! فکر ، در مورد اینکه این موضوع برای آینده سئو چه م،ایی دارد، یک چشم انداز گیج کننده است. اول از همه – تا زم، که جستجو وجود دارد، همیشه باید محتوای خود را برای آن بهینه کنید. احتمالاً داده های ساختاریافته نقش مهمی در آن ایفا خواهند کرد.
اگر و چه زم،، موجودیتها نقش محوریتری در جستجو دارند، داشتن محتوایی که به تمام حقایق و موجودیتهای مرتبط با موضوع شما اشاره میکند ممکن است راه حلی باشد. این می تواند موردی برای بهینه سازی با زمینه بیشتر از بهینه سازی با کلمات کلیدی باشد. و البته برخی چیزها هرگز تغییر نخواهند کرد. نیاز به ایجاد محتوای با کیفیت یکی از آنهاست — حتی اگر آن محتوا را برای TikTok می سازید.
ارائه بهترین اطلاعات و تجربه کاربری یکپارچه مطمئناً نتیجه خواهد داد. حداقل به شما در رتبه بندی کوتاه مدت و بلند مدت کمک می کند. همچنین می تواند یک پایگاه هواداران برای شما ایجاد کند که در آینده محتوای شما ترجیحاً بالاتر از سایر منابع نشان داده شود. اکنون روی آن محتوا سرمایهگذاری کنید و چشمانداز جستجو را در حین تغییر زیر نظر داشته باشید. این بهترین شرط شماست.
آیا می خواهید با آ،ین اخبار در سئو به روز بم،د؟ آن را از کارشناسان در وبینار ماهانه اخبار SEO ما بشنوید!
امی لیس
امی یک مدیر محتوا در Yoast است. او از نوشتن در مورد سئو و بازاریابی دیجیتال لذت می برد و به خصوص علاقه مند است که محتوا چگونه می تواند اعتماد ایجاد کند.
منبع: https://yoast.com/search-schema-future/